0 0

Kopen op internet - Het voordeel ten opzichte van de detailhandel

Bij de klassieke aankoop in een winkel bestaat er gewoonlijk geen herroepings- of teruggaverecht. Diverse detaillisten bieden deze service aan uit coulance. Wettelijk zijn ze dit echter niet verplicht!

Als de consument dus na 10 dagen vaststelt, dat zijn rugklachten zijn toegenomen door de nieuwe matras, is dat voor de winkelier geen reden de matras om te ruilen of terug te nemen. Ruilen of teruggeven is wettelijk alleen mogelijk als, bv. in dit geval de matras, gebreken vertoont! Al het andere is helaas pech.

Kopen van een matras zonder proefliggen

Veel mensen zijn bang om bij een internet- of postorderleverancier een matras te kopen zonder het zogenaamde "proefliggen".
Men gaat naar een speciaalzaak in de eigen woonplaats, gaat geheel gekleed 5 minuten liggen onder de felle verlichting, zonder het geliefde eigen kussen en gelooft nu het "zekere voor het onzekere" te nemen.

Teruggeven of ruilen - geen probleem

Mocht u na enkele dagen toch vaststellen dat u met uw nieuwe slaapondergrond niet tevreden bent, is dat helemaal geen probleem! Wij nemen in het kader van het geldende herroepingsrecht binnen 30 dagen de goederen terug en u krijgt uw geld terug, eventueel enkel verminderd met een vergoeding in het geval van een achteruitgang door ingebruikneming conform de bepalingen. Dit alles is in Duitsland wettelijk geregeld in het herroepingsrecht bij overeenkomsten op afstand. De wettelijk voorgeschreven termijn van minstens 14 dagen breiden wij uit naar 30 dagen als service voor onze klanten; dit geldt ook voor Oostenrijk, Zwitserland, Liechtenstein en andere landen op onze lijst.


Let op: De hierboven vermelde posities vormen slechts niet-bindende opmerkingen. De bindende tekst van de herroepingsinstructies vindt u in onze A.V.



laden

Een moment geduld.....