0 0
Met deze vraag- en antwoordlijst tonen we u als extra klantenservice, welke vragen ons erg vaak gesteld worden.
Houd er a.u.b. rekening mee dat wij in verband met onze uitgebreide uitleg en onze vereenvoudigde weergave van de berekeningen voor speciale afmetingen geen individuele offertes verzenden!

1. Welk tapijt biedt u in speciale afmetingen aan?

  • Veel tapijten verzenden wij in een gewenste speciale afmeting. Of u een tapijt op maat kunt bestellen, ziet u onder het tabblad "Productbeschrijving" onder "Uitvoering". Daar vindt u een link die u naar de betreffende speciale afmetingen leidt. U kunt ook zoeken op "tapijt speciale afmetingen". Dan ziet u een lijst van alle betreffende tapijten.
    Als het door u gewenste tapijt niet verschijnt en ook de verwijzing hiervoor ontbreekt, is het alleen leverbaar in de standaardmaten die in de prijstabel worden vermeld. Vraag in dit geval a.u.b. ook niet bij ons na of er toch een speciale afmeting mogelijk is.
  • Houd bij de berekening voor speciale afmetingen rekening met de aangegeven maximale breedte!
  • Let op: Tapijten die op maat worden gemaakt, worden individueel volgens uw opgave geproduceerd; daarom kunnen ze niet worden geruild.

2. Biedt u ook lange lopers of ronde vloerkleden aan?

  • Natuurlijk kunt u uw lange lopers ook in de door u gewenste maat bestellen. Dit is bij handgeweven tapijten en sommige hoogpolige tapijten geen probleem. Wilt u een loper van sisal tapijt in een speciale lengte, dan mag deze (indien de luchtvochtigheid in uw huis behoorlijk hoog is) niet langer zijn dan 3 maal de breedte, anders kan de katoenen boordband mogelijkerwijze een niet al te fraaie "golving" veroorzaken.
  • Ronde tapijten bieden wij niet aan.
  • Alle berekeningen voor speciale afmetingen kunt u op de pagina van het betreffende artikel zelf uitvoeren.

3. Kunnen handgeweven tapijten ook met franjes worden afgewerkt?

  • In verband met de geringe vraag hiervoor in de afgelopen jaren, bieden wij geen tapijten met franjes aan.

4. Hoe hoog zijn de verzendkosten?

  • Informatie met betrekking tot verzendkosten van de diverse tapijten kunt u bekijken boven de prijstabel op de pagina van het artikel.
  • Indien u meerdere tapijten of deze in combinatie met andere artikelen bestelt, wordt het tarief voor verzendkosten slechts eenmalig berekend.

5. Hoe lang is de levertijd?

  • Informatie over de levertijd van de diverse tapijten ziet u in de uitleg op de betreffende productpagina. Deze informatie verschijnt, zodra u de gewenste variant (bv. kleur en afmeting) hebt gekozen.
  • De levertijd van speciale afmetingen ziet u in de infobalk bij de berekening van de speciale afmeting, zodra u de gewenste variant (bv. kleur) van uw tapijt hebt geselecteerd. Houd er rekening mee dat de levertijd soms, afhankelijk van de gewenste maat en de complexiteit om deze te produceren, wat meer tijd in beslag neemt.

6. Verzendt u proefmonsters?

  • Op de artikelpagina van elk tapijt kunt u onder de ruiter "Keuzehulp" zien of wij proefmonsters verzenden.
  • Bij tapijten waarvan wij geen proefmonsters verzenden, wijzen wij u op de 30 dagen herroepingsrecht bij standaard afmetingen.

7. Hoe onderhoud ik mijn tapijt?

  • Op elke artikelpagina en onder de ruiter "Keuzehulp" bij "TIPS" kunt u onze reinigings- en onderhoudstips aanklikken en uzelf uitvoerig informeren.

8. Zijn onze tapijten getest op schadelijke stoffen?

  • In principe worden alle vloerkleden geproduceerd zonder gebruik van synthetische materialen, zoals polyamide (gebruikslaag), polyetheen (lijm) of polypropyleen (tapijtrug).
  • Ook zien we af van vlamvertragers en middelen tegen motten.
  • Alle strenge grenswaarden zoals die van pesticiden, de vluchtige organische verbindingen (VOC's), kleurmiddelen en hulpstoffen zoals zware metalen (lood, cadmium, kwikzilver, chroom) worden in acht genomen c.q. zijn verboden.


laden

Een moment geduld.....