0 0

Sorry, u wilt dat ik de verzendkosten betaal? Niet bij mij, ik koop ergens anders, ik krijg gratis verzending!

Tienduizenden mensen denken er zo over, tot vreugde van de marketingdeskundigen van veel bedrijven. Nogmaals, klanten die kunnen worden veroverd met een slimme en eenvoudige marketingstrategie. Gratis verzending klinkt als de meest begeerlijke zaak van de wereld. Klanten zijn opgewonden, maar het heeft niets te maken met de realiteit. Het enige dat telt is de schijnbare besparing - de valse "goede deal".

Eigenlijk zou het voor iedereen duidelijk moeten zijn dat dit niet het geval is - of heeft u ooit gehoord van een businessmodel dat leeft van het betalen aan de top? Serieus?

De realiteit is anders, neurobiologie heeft marketing bereikt. Lees zelf maar...

Gratis verzending - wat maakt het zo onweerstaanbaar?

Gratis - dat betekent zoveel als gratis, gratuit, d.w.z. zonder dat je er iets voor hoeft te betalen. Als we het woord "gratis" horen, overvalt ons een tintelend gevoel. Het trekt onze volle aandacht als bijna geen ander woord. Waarom is dat zo?

Dat komt omdat wij mensen reageren op prikkels. Woorden als "GRATIS", "VRIJ" of "BESPAAR" spreken ons aan als een vis op een worm. Zo'n stimulans activeert het beloningssysteem in onze hersenen - en dat moet toch iets goeds zijn? Niet noodzakelijk.

Dit is slechts waar ons limbisch systeem in de hersenen (en dus neurobiologie) in het spel komt, dat mede verantwoordelijk is voor het gebied van "emoties". En we kunnen het verdraaien zoals we willen - de mens wordt niet beheerst door de rede, maar voor het grootste deel door gevoel (emotie). Of preciezer gezegd - door te willen en niet door te zijn.

We vinden het niet altijd leuk, maar zo is het nu eenmaal.

Nu vrij - of: Wie gelooft, zal gezegend worden!

Betekent "Gratis" echt gratis in dit geval?

Daarvoor hoeven we ons eigenlijk maar een paar vragen te stellen.

  • Werken pakketdiensten gratis?
  • Hoeven hun chauffeurs geen huur te betalen?
  • Krijgt u uw voertuigen geleverd door de fabrikanten?
  • Moeten zij hun werknemers niets betalen?
  • Hoeven deze werknemers ook geen huur te betalen?
  • Oh ja, de brandstof voor de transporteurs is ook gratis, nietwaar?

En last but not least - als het bovenstaande niet het geval is, hoe betalen de verzenders de bezorgdiensten dan? Met het geld dat ze niet binnenkrijgen?

Waarschijnlijk niet :-).

Tovenaars bestaan alleen in sprookjes!

En aangezien de bedrijven niet kunnen toveren en ook niet kunnen leven van extra te betalen, zijn deze kosten reeds in de aankoopprijs inbegrepen en/of worden de transportbedrijven onder de duim gehouden.
Dit betekent in gewone taal: als u een product koopt, betaalt u ALTIJD alle gemaakte kosten vooraf - inclusief verzendkosten!


En als je eerlijk bent tegenover jezelf, is dat vanuit een sociaal standpunt ook een goede zaak - want niemand kan en zou gratis moeten werken.

Hoe pakken we dit aan?

Bij allnatura zien we er consequent van af om het marketinginstrument "gratis verzending" te gebruiken. Wij willen u als klant niet verblinden. Onze prijzen zijn eerlijk berekend.

Wij staan voor transparantie en eerlijkheid en communiceren dit publiekelijk. Omdat bij gratis verzending de transportkosten bij de verkoopprijs worden opgeteld, worden vervoerders tegen elkaar uitgespeeld.

Wij van allnatura steunen een dergelijke procedure uit principe niet! Wij staan voor eerlijke beloning en de scheepvaart maakt daar deel van uit. Verzending is een dienst. Er zitten altijd mensen achter die betaald moeten worden voor hun werk.

Onze tip:

Laat u niet verleiden door de marketingtool "gratis verzending" - niets is gratis! De kosten van het vervoer zijn altijd voor rekening van de eindafnemer.

Reken het helemaal uit om te zien of alles in het aanbod bij u past.

Soms is minder niet echt minder :-).

laden

Een moment geduld.....